wtorek, 28 lutego 2017

Najlepsze narzędzia SaaS - Ranking


Do testów braliśmy pod uwagę tylko te narzędzia, które oferują więcej niż jeden kanał z social media. Poniżej znajdziesz 5 narzędzi do zarządzania w social media, które warto znać
*wpis z bloga StartupFreak.pl



Hootsuite – Social Media Marketing & Management

Jeśli mnie pamięć nie myli to było to jedno z pierwszych narzędzi tego typu. Hootsuite bardzo poprawia workflow osób, które muszą zarządzać kilkoma profilami w social media. Ciągłe przełączanie się pomiędzy kartami jest dość uciążliwe, a tutaj łączymy swoje profile do jednej aplikacji i wszystko mamy w jednym miejscu. W darmowej wersji mamy możliwość podpięcia 3 różnych profili, ale już to wystarczy, aby usprawnić sobie pracę. Oprócz możliwości odpowiedzi na wszelkie posty, wiadomości czy też wzmianki, mamy szereg dodatkowych możliwości, takich jak: pogłębiona analityka w czasie rzeczywistym, rozbudowane planowanie postów, zarządzanie użytkownikami (w wyższych planach). Plusem jest także to, że Hootsuite posiada aplikacje mobilne oraz dodatkowe wtyczki do przeglądarek, co znacznie ułatwia pracę nawet taką ad hoc.
Plusy i minusy
 darmowe konto (do 3 profili)
 rozbudowana analityka w czasie rzeczywistym
 aplikacje mobilne i dodatkowe wtyczki
 planowanie publikacji treści
 miejsce do przygotowywania przyszłych treści
 monitoring social media
 powiadomienia i alerty
 synchronizacja z innymi aplikacjami
 działa w języku polskim
 przy większym zespole wychodzi dość drogo
koszt planów miesięcznych: darmowy/9,99$/34,99$/99,99$ (przy wyższych planach cena uwzględniania jest indywidualnie)
hootsuite social media

Buffer – A Smarter Way to Share on Social Media

Dość podobne narzędzie do Hootsuite tylko mniej rozbudowane. Posiada możliwość śledzenia profili i planowania treści. Dodatkowo znajdziemy tu dodatek Pablo, który umożliwia stworzenie prostych grafik do wykorzystania na Twoich profilach. Niestety w przypadku darmowego konta możemy śledzić tylko jeden profil, co niewiele nam pomoże. Buffer również posiada mobilne aplikacje oraz narzędzie do skracania i śledzenia linków. Natomiast jeśli chodzi o analitykę to jest ona dostępna, ale dopiero w wyższych planach. Do minusów można na pewno zaliczyć ograniczanie liczby postów na profil oraz brak języka polskiego.
Plusy i minusy
 darmowe konto (dla 1 profilu)
 aplikacje mobilne
 planowanie publikacji treści
 dodatkowe narzędzie do edycji grafiki
 narzędzie do optymalizacji czasu publikacji
 ograniczanie liczby postów w różnych planach
 brak języka polskiego
 analityka dopiero w wyższych planach (od 99$)
koszt planów miesięcznych: darmowy/10$/99$/199$/399$
buffer social media

Postplanner – Social Media Engagement App

Postplanner reklamuje się jako ‚inteligencja social media’, ale czy tak jest na pewno? Jedno jest pewne – ogranicza on czas, który spędzasz w kanałach social media. Oprócz planowania postów, tak jak poprzednicy umożliwia również przeszukiwania treści w innych kanałach niż Twoje. Treści możemy przeszukiwać po hasztagach, frazach kluczowych albo ręcznie. System również podpowie nam proponowane treści na podstawie historii wyszukiwań oraz naszych profili. Narzędzie posiada także bardzo fajny dodatek, który analizuje w jakim czasie pojawiające się na naszych kanałach posty mają największą konwersję. Dzięki temu możemy być jeszcze bardziej skuteczni. Niestety brak możliwości przetestowania narzędzia – nie ma planu bezpłatnego.
Plusy i minusy
 planowanie publikacji treści
 przeszukiwanie treści w social media
 inteligentne narzędzie do optymalizacji czasu publikacji
 ograniczanie liczby postów w różnych planach
 brak aplikacji mobilnych
 brak języka polskiego
 brak możliwości przetestowania narzędzia
koszt planów miesięcznych: 9$/19$/49$/99$/199$
post planner social media

Everypost – Social Media Platform

Kolejnym narzędziem jest Everypost. Jego działanie podobne jest do poprzednich, jednakże w swojej ofercie umożliwia podpięcie (tylko i wyłącznie) profili z Facebook oraz Twitter. W Everypost stworzymy i zaplanujemy publikacje treści. Mamy również możliwość analizy treści. Jeśli zdecydujesz się na to narzędzie to możesz przetestować go przez 14 dni. Narzędzie posiada również aplikacje mobilne na iOS oraz Androida.
Plusy i minusy
 planowanie publikacji treści
 analiza
 aplikacje mobilne
 możliwość przetestowania narzędzia przez 14 dni
 ograniczenie tylko do dwóch kanałów
 brak języka polskiego
koszt planów miesięcznych: 9,99$/29,99$/49,99$/99,99$
everypost social media

IFTTT

Na sam koniec zostawiłem narzędzie, które działa zupełnie inaczej od pozostałych w tym zestawieniu. Najważniejszy dla niektórych może być fakt, że to narzędzie jest zupełnie darmowe. Niestety trzeba poświęcić na samym początku trochę czasu, aby wszystko sobie skonfigurować. Narzędzie IFTTT służy tak naprawdę do automatyzacji procesów pomiędzy aplikacjami, których używasz na co dzień. W skrócie działa to tak: publikujesz post na Facebooku, a narzędzie IFTTT automatycznie to wykrywa i publikuje również post na Twitterze. Kolekcję 21 gotowych procesów dla marketingowca znajdziesz np tutaj. Warto również śledzić ich bloga. Znajdziesz tam informacje o nowych, ciekawych rozwiązaniach dostępnych w narzędziu. Oczywiście sama automatyzacja jest fajna, ale niestety nie mamy nad tym większej kontroli. Jeśli więc chcesz mieć pewność, że Twoje treści pojawiły się również na innym profilu, musisz to sprawdzić ręcznie. To narzędzie sprawdzi się do prostych czynności albo do ogarnięcia wewnętrznej pracy, chociaż może w niektórych biznesach również się sprawdzić jako docelowe narzędzie publikacji treści na różnych kanałach marki. Warto sprawdzić, przeanalizować i zautomatyzować swoje procesy zupełnie za darmo.
ifttt social media automatic
Więcej na blogu http://startupfreak.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz