Do testów braliśmy pod uwagę tylko te narzędzia, które oferują więcej niż jeden kanał z social media. Poniżej znajdziesz 5 narzędzi do zarządzania w social media, które warto znać
Hootsuite – Social Media Marketing & Management
Jeśli mnie pamięć nie myli to było to jedno z pierwszych narzędzi tego typu. Hootsuite bardzo poprawia workflow osób, które muszą zarządzać kilkoma profilami w social media. Ciągłe przełączanie się pomiędzy kartami jest dość uciążliwe, a tutaj łączymy swoje profile do jednej aplikacji i wszystko mamy w jednym miejscu. W darmowej wersji mamy możliwość podpięcia 3 różnych profili, ale już to wystarczy, aby usprawnić sobie pracę. Oprócz możliwości odpowiedzi na wszelkie posty, wiadomości czy też wzmianki, mamy szereg dodatkowych możliwości, takich jak: pogłębiona analityka w czasie rzeczywistym, rozbudowane planowanie postów, zarządzanie użytkownikami (w wyższych planach). Plusem jest także to, że Hootsuite posiada aplikacje mobilne oraz dodatkowe wtyczki do przeglądarek, co znacznie ułatwia pracę nawet taką ad hoc.
Plusy i minusy
darmowe konto (do 3 profili)
rozbudowana analityka w czasie rzeczywistym
aplikacje mobilne i dodatkowe wtyczki
planowanie publikacji treści
miejsce do przygotowywania przyszłych treści
monitoring social media
powiadomienia i alerty
synchronizacja z innymi aplikacjami
działa w języku polskim
przy większym zespole wychodzi dość drogo
darmowe konto (do 3 profili)
rozbudowana analityka w czasie rzeczywistym
aplikacje mobilne i dodatkowe wtyczki
planowanie publikacji treści
miejsce do przygotowywania przyszłych treści
monitoring social media
powiadomienia i alerty
synchronizacja z innymi aplikacjami
działa w języku polskim
przy większym zespole wychodzi dość drogo
koszt planów miesięcznych: darmowy/9,99$/34,99$/99,99$ (przy wyższych planach cena uwzględniania jest indywidualnie)
Buffer – A Smarter Way to Share on Social Media
Dość podobne narzędzie do Hootsuite tylko mniej rozbudowane. Posiada możliwość śledzenia profili i planowania treści. Dodatkowo znajdziemy tu dodatek Pablo, który umożliwia stworzenie prostych grafik do wykorzystania na Twoich profilach. Niestety w przypadku darmowego konta możemy śledzić tylko jeden profil, co niewiele nam pomoże. Buffer również posiada mobilne aplikacje oraz narzędzie do skracania i śledzenia linków. Natomiast jeśli chodzi o analitykę to jest ona dostępna, ale dopiero w wyższych planach. Do minusów można na pewno zaliczyć ograniczanie liczby postów na profil oraz brak języka polskiego.
Plusy i minusy
darmowe konto (dla 1 profilu)
aplikacje mobilne
planowanie publikacji treści
dodatkowe narzędzie do edycji grafiki
narzędzie do optymalizacji czasu publikacji
ograniczanie liczby postów w różnych planach
brak języka polskiego
analityka dopiero w wyższych planach (od 99$)
darmowe konto (dla 1 profilu)
aplikacje mobilne
planowanie publikacji treści
dodatkowe narzędzie do edycji grafiki
narzędzie do optymalizacji czasu publikacji
ograniczanie liczby postów w różnych planach
brak języka polskiego
analityka dopiero w wyższych planach (od 99$)
koszt planów miesięcznych: darmowy/10$/99$/199$/399$
Postplanner – Social Media Engagement App
Postplanner reklamuje się jako ‚inteligencja social media’, ale czy tak jest na pewno? Jedno jest pewne – ogranicza on czas, który spędzasz w kanałach social media. Oprócz planowania postów, tak jak poprzednicy umożliwia również przeszukiwania treści w innych kanałach niż Twoje. Treści możemy przeszukiwać po hasztagach, frazach kluczowych albo ręcznie. System również podpowie nam proponowane treści na podstawie historii wyszukiwań oraz naszych profili. Narzędzie posiada także bardzo fajny dodatek, który analizuje w jakim czasie pojawiające się na naszych kanałach posty mają największą konwersję. Dzięki temu możemy być jeszcze bardziej skuteczni. Niestety brak możliwości przetestowania narzędzia – nie ma planu bezpłatnego.
Plusy i minusy
planowanie publikacji treści
przeszukiwanie treści w social media
inteligentne narzędzie do optymalizacji czasu publikacji
ograniczanie liczby postów w różnych planach
brak aplikacji mobilnych
brak języka polskiego
brak możliwości przetestowania narzędzia
planowanie publikacji treści
przeszukiwanie treści w social media
inteligentne narzędzie do optymalizacji czasu publikacji
ograniczanie liczby postów w różnych planach
brak aplikacji mobilnych
brak języka polskiego
brak możliwości przetestowania narzędzia
koszt planów miesięcznych: 9$/19$/49$/99$/199$
Everypost – Social Media Platform
Kolejnym narzędziem jest Everypost. Jego działanie podobne jest do poprzednich, jednakże w swojej ofercie umożliwia podpięcie (tylko i wyłącznie) profili z Facebook oraz Twitter. W Everypost stworzymy i zaplanujemy publikacje treści. Mamy również możliwość analizy treści. Jeśli zdecydujesz się na to narzędzie to możesz przetestować go przez 14 dni. Narzędzie posiada również aplikacje mobilne na iOS oraz Androida.
Plusy i minusy
planowanie publikacji treści
analiza
aplikacje mobilne
możliwość przetestowania narzędzia przez 14 dni
ograniczenie tylko do dwóch kanałów
brak języka polskiego
planowanie publikacji treści
analiza
aplikacje mobilne
możliwość przetestowania narzędzia przez 14 dni
ograniczenie tylko do dwóch kanałów
brak języka polskiego
koszt planów miesięcznych: 9,99$/29,99$/49,99$/99,99$
IFTTT
Na sam koniec zostawiłem narzędzie, które działa zupełnie inaczej od pozostałych w tym zestawieniu. Najważniejszy dla niektórych może być fakt, że to narzędzie jest zupełnie darmowe. Niestety trzeba poświęcić na samym początku trochę czasu, aby wszystko sobie skonfigurować. Narzędzie IFTTT służy tak naprawdę do automatyzacji procesów pomiędzy aplikacjami, których używasz na co dzień. W skrócie działa to tak: publikujesz post na Facebooku, a narzędzie IFTTT automatycznie to wykrywa i publikuje również post na Twitterze. Kolekcję 21 gotowych procesów dla marketingowca znajdziesz np tutaj. Warto również śledzić ich bloga. Znajdziesz tam informacje o nowych, ciekawych rozwiązaniach dostępnych w narzędziu. Oczywiście sama automatyzacja jest fajna, ale niestety nie mamy nad tym większej kontroli. Jeśli więc chcesz mieć pewność, że Twoje treści pojawiły się również na innym profilu, musisz to sprawdzić ręcznie. To narzędzie sprawdzi się do prostych czynności albo do ogarnięcia wewnętrznej pracy, chociaż może w niektórych biznesach również się sprawdzić jako docelowe narzędzie publikacji treści na różnych kanałach marki. Warto sprawdzić, przeanalizować i zautomatyzować swoje procesy zupełnie za darmo.
Więcej na blogu http://startupfreak.pl/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz